25.Kare

Camel sigaradaki çıplak adam resmini çoğumuz biliriz.Mutlaka bir arkadaşımız göstermiştir.Ben bunun insanın hayal gücü olduğunu düşünmüştüm hep.Bende zaman zaman karanlıkta ya da göz ucuyla gördüğüm eşyaları olmayacak şeylere benzetirim çünkü.Benim ki hayal gücüymüş ama Camel ın yaptığı tamamen bilinç altına  sızmaymış.Meğerse üstümüzde oynanan ciddi oyunlar varmış.Ve daha yeni haberim oluyor bunlardan.Ne diyelim geç öğrenmek hiç öğrenmemekten iyidir.

Zavallı insanların üstünde oynanan oyuna gelirsek;ismi 25.kare. İnsan beyni bilinçli olarak saniyede 24 kare algılayabiliyormuş,25.kare ise beyin tarafından algılanmıyor fakat bilinçaltında yer ediyormuş.Reklamların,filmlerin 25.karelerine verilmek istenen mesaj ekleniyormuş ve biz farkında olmadan bu mesaj bilinçaltımıza kayıt oluyormuş.
Örneğin;James Vicary adlı reklamcılık uzmanı, sinema salonlarında yaptığı bir deney sonucu patlamış mısır ve kola satışlarının arttığını iddia etti. Bu deneyde film perdede oynarken, sâliselik görüntüler hâlinde gözle görülemeyen gizli kareler ve gizli mesajlarda: “patlamış mısır ye” ve “Kola iç” sloganları çıkıyordu. Seyirci bu sloganları şuurla algılayamadığı hâlde, şuuraltına hitap eden bu sloganlar neticesinde Kola satışlarının yüzde 18.1, patlamış mısır satışlarının ise yüzde 57.7 arttığı görüldü.
Bunun gibi bir çok örnek var, google da 25.kare derseniz örnekleri görebilirsiniz.

Ne diyelim allah bilinçaltımızı da korusun.

1 yorum:

servis dedi ki...

Paylaştığınız bu bilgiler gayet seviyeli ve hoş bilgiler . Saç ekme olarak sizi takip eder paylaşımlarınızın devamını bekleriz .

Yorum Gönder