Bozcaada(Tenedos)

Cuma günü Bozcaada'ya gittik.Yok böyle güzel bir deniz.Sürekli ben böyle deniz görmedim arkadaş diye dolanıp duruyorum.Önceden Avşa benim için güzel denizdi,tabii yıllar önceki hali.Birkaç sene önce gittiğimde o güzelliği kalmamıştı.Sonra Datça oldu en güzel denizim.Datça'nın hala çok güzel olduğunu düşünüyorum.Görmeyenler mutlaka görmeli Datça'yı,şiddetle tavsiye ediyorum.

Gelelim Bozcaada'ya.Sit alanı olduğu için yeni bina yapımı yok.Rehberimizin dediğine göre sadece tek katlı bağ evi yapımına izin veriliyormuş.Bağ evi deyip geçmeyin öyle güzel evler var ki,şiddetli börtü böcek korkuma rağmen yaşayabilirim o evlerde.Sit alanı olduğu içinde beş yıldızlı otel yok daha doğrusu hiç yıldızlı otel yokmuş otelde.Güneyde bulabileceğiniz ultra herşey dahil,hizmette sınır yok,gel sırtıma bin seni tuvalete götüreyim durumları yok yani.İyiki de yok.Tatili ;sadece otelde kalıp şunu yedim bunu içtim havuz süperdi diye tanımlayanlar için oldukça sıkıcı gelebilir Bozcaada.

Eski evleri aslına uygun restore edip pansiyon ve otel haline getirmişler.Öyle güzel oteller var ki hayran kalıyorsunuz.Hepsinin kapısında çok güzel çiçekler var.Fotoğraf çekmeden geçmek pek mümkün değil.
Rum ve Türk mahalleri var.Turla Rum mahallesini gezdik.Genelde evler otel yapılmış.
Aslında gezilcek müze,kilise gibi yerler var ama bizim tur bunlarla ilgilenmedi.Arnika turla gittik ve pek memnun kalmadık,oysaki çok iyi şeyler duymuştuk.Tur işi rehber işi oluyor genelde.Şansa iyi rehbere düşünce tur tadından yenmez oluyor.

Tur cuma gecesinden başlıyor.Cumartesi sabahı Bozcaada'da olduk.Otel hazır olmadığı için Ayazma plajına gittik ve akşama kadar denizin keyfini çıkardık.Plajda kabin ve duş mevcut.Kumu tertemiz suyu buzz gibi.
Soğuk deniz sevenleri bile biraz zorlayabilir.Zira ben serin su severim ama beni de biraz zorladı.Allahtan hopp diye suya atarım kendimi zira yavaş yavaş girince insan daha çok üşüyor.Bir iki kulaçtan sonra ısınıyorsunuz.Deniz çok temiz,çok rahat dibi gözüküyor.Akıntı olduğu için serin ve temiz.Yalnız denizin girişi çakıltaşlı biraz zor girip çıkılıyor ama ilerisi kum.Kuma ulaşınca yüzmeye doyamıyorsunuz.Bu arada Ayazma plajı merkeze uzak ama minibüsler var,rahatça ulaşılabilir.

Plajdan sonra otelimize geldik.Tur kalabalık olduğu için 5 otele dağıldık.Bizim kaldığımız Aristo oteldi.Şehir merkezinde küçük bir otel,daha çok pansiyon gibi.Ama odasında banyosu,buzdolabı,televizyonu vardı ve tertemizdi.Otelde biraz dinlendikten sonra ada turuna çıktık.Rehber Rum mahallesine götürdü,biraz anlattı ve serbest zaman hadi tıkının dedi.Bu arada Arnika sadece kahvaltıları veriyor.Pazar kahvaltısı otelden zaten yani sadece cumartesi onlardan.Akşam yemekleri bizlerden.Biraz pahalıya gelmiş oluyor tur.Diğer turlarda 1 akşam yemeği veriyorlar.Bizim diğer tur şirketi turu iptal ettiği için son anda Arnikayı ayarladık.

Akşam adanın tüm sokaklarını dolaştık.Her kapıda fotoğraf çekindik.Karnımız acıkmıştı,güzel bir yer aramaya başladık.Ada olduğu için heryer deniz ürünleri dolu.Lakin biz pek sevmeyiz öyle şeyleri.Bizde lahmacun yedik :) Balık sevenler o ne be diyecekler ama lahmacunda lahmacundu yani.Yayım Pidenin lahmacun ve kiremit köftesini tavsiye ederim.Özellikle köfte çok güzeldi.Yemekten sonra sıra tatlıya gelmişti,rehberimizin önerisiyle Salkım'a da damla sakızlı muhallebi yedik,gerçekten çok güzeldi.Birazda hediyeliklere bakıp,Ada Cafe'de Türk kahvemizi içip  otelimize döndük.

2.gün sabah Ayazma Plajına'na gittik.Bİrkaç saat denizin keyfini çıkardıktan sonra merkeze geldik,Bozcaada Kalesi gezilecekti fakat biz gitmedik.Zamanımız kısıtlıydı ve adayı gezmek istiyorduk.Gözümüze kestirdiğimiz hediyelik eşya dükkanlarını gezmeye gittik.Ve Çınaraltı Cafe'de ev yapımı limonata içtik,gerçekten çok lezzetliydi.
Birkaç fotoğraf çektikten sonra arabalı vapura doğru yola çıktık.

Bozcaada'ya giderken otobüsün içinde tıkılı kalmıyorsunuz.Çanakkale ve Geyikli'de arabalı vapura biniliyor.
Manzara süper tabii.
Dönüş yolunda Çanakkale'den Edirne'ye kadar ayçiçek tarlaları ve kavun tarlaları vardı.Ayçiçek tarlasında oturup çekirdek çitlemek vardı be!
Tekirdağ'da mola verip köfte yedik ve İstanbul'a doğru yola çıktık.

Gezi notları
Arnika ile bir daha Bozcaada'ya gitmiyoruz.
Bir daha gidince 3-4 gün kalıyoruz.
Aristo otel güzel orada kalınabilir.
Tam merkezde dışardan görüntüsü çok güzel otelle var ama pahalı olabilirler
Ada Cafe'de Türk kahvesi,Çınaraltında ev limonatası,Yayım Pide'de kiremitte köfte,Salkım'da damla sakızlı tatlı yemeden gelmiyoruz.